Home Porady Jak ujędrnić skórę na brzuchu po odchudzaniu

Jak ujędrnić skórę na brzuchu po odchudzaniu

Jak ujędrnić skórę na brzuchu po odchudzaniu

by Redaktor

Użyj opaski, aby napiąć skórę 

i używaj go zgodnie z potrzebami. Za pomocą szczotki masuj skórę na sucho, ale tylko jeśli masz pewność, że nie jest skłonna do podrażnień i zaczerwienień. Nie używaj przedtem żadnych kosmetyków ani wody. Szczotkowanie warto wykonać tuż przed kąpielą. Wówczas substancje aktywne z używanych kosmetyków będą lepiej przenikać przez naskórek. 

Aby zapobiec wiotczeniu skóry na twarzy, upewnij się, że dobrze ją pielęgnujesz. Jeśli chcesz zastosować kosmetyki do pielęgnacji skóry, które wykorzystują sprawdzone składniki, których działanie przeciwstarzeniowe zostało naukowo udowodnione, wypróbuj kosmetyki, które mają w składzie: 

Jeśli chodzi o rękawicę, możesz jej używać na sucho lub pod prysznicem razem z ulubionym żelem myjącym (polecamy z naszej linii tołpa.® pure trends all green). Z kolei masażera nie używaj wyłącznie intuicyjnie, a zgodnie z instrukcją podaną przez producenta. 

Użyj urządzenia próżniowego 

Brzuszki – można je wykonywać w domu. Nie wymagają wykorzystania żadnego sprzętu i na dodatek szybko modelują brzuch. Należy jednak zadbać technikę. Aby poprawnie wykonać brzuszki, należy położyć się na plecach, oprzeć głowę na dłoniach i zgiąć nogi w kolanach. Stopy leżą płasko na podłodze. Delikatnie i powoli wznosimy tułów mięśniami brzucha. Broda powinna być skierowana do góry, ponieważ wówczas nie zaokrąglamy pleców. Ćwiczenie powtarzamy w 3 seriach po 15 powtórzeń. 

(np. Roll-Citu chirurgicznego) – specjalnego obrotowego wałeczka pokrytego igłami o długości ok. 3-4 mm (dla porównania rollery medyczne mają igiełki o długości ok. 1 mm, a te do użytku domowego są jeszcze krótsze). Na czym polega działanie takiej rolki? Przede wszystkim tworzy mikrokanaliki, przez które lepiej wnikają aktywne składniki nakładanego później preparatu napinającego i odżywiającego skórę. Poza tym wywołuje stan zapalny i tym samym zmusza skórę do regeneracji, czyli m.in. dodatkowej produkcji kolagenu i elastyny. Zabieg jest wykonywany w znieczuleniu (nawet ogólnym). Mogą wystąpić po nim lokalne krwawienia. 

Stosuj dietę i ćwiczenia 

Aktywność fizyczna – wystarczy 15 minut dziennie bądź dłuższe sesje dwa razy w tygodniu – to również ważny aspekt walki z nadmierną ilością skóry po chudnięciu. Ruch, szczególnie na zdrowym powietrzu, dotlenia organizm, pobudza mięśnie do pracy i dostarcza niezbędnej energii tkance skórnej. 

Ćwicz regularnie 

Ćwiczenia nie tylko pomagają zadbać o zdrowie, ale również wygląd. Mają wpływ na układ krążenia, sprzyjają walce ze stresem, wzmacniają mięśnie. Dzięki regularnemu wysiłkowi fizycznemu zaczniesz zauważać, że wraz z utratą kilogramów twoja skóra zyskuje lepszy wygląd. 

Zastanawiasz się, jak ujędrnić skórę po odchudzaniu za pomocą aktywności fizycznej? Opracowując plan treningowy, uwzględnij w nim zarówno ćwiczenia cardio, jak i siłowe. W ten sposób nie tylko spalisz tkankę tłuszczową, lecz także zbudujesz mięśnie. Aby cieszyć się smukłą sylwetką, nie potrzebujesz karnetu na siłownię ani drogiego sprzętu. Możesz ćwiczyć w domu, a jeśli chcesz urozmaicić trening i zmaksymalizować efekty, przygotuj taśmy oporowe, hantelki, matę i skakankę. Budując masę mięśniową, ujędrnisz skórę i poprawisz jej wygląd. 

Użyj brzuszków 

Przyjmij pozycję kulki: usiądź na pośladkach, kolana ugnij i rękami przyciągnij je do klatki piersiowej, stopy unieś kilka centymetrów nad podłoże. Następnie przejdź do pozycji rozgwiazdy: mocno napnij mięśnie brzucha i powoli, zachowując równowagę, odchylaj tułów do tyłu aż położysz plecy na ziemi do wysokości łopatek. Jednocześnie, stopniowo prostuj nogi rozszerzając je na boki. Wytrzymaj w takiej pozycji ok. 1-2 sekund i powróć do siadu. Pamiętaj, aby nie odkładać stóp na ziemię i cały czas mieć napięty brzuch. 

Przyjmij pozycję wyjściową jak do pompki (podpór przodem na wyprostowanych ramionach, stopy oparte na palcach, tułów i nogi w jednej linii). Zacznij uginać na przemian kolana, przyciągając je w kierunku klatki piersiowej. Staraj się utrzymać plecy równolegle do podłogi, cały czas napinaj mięśnie brzucha. 

Połóż się na plecach, weź do rąk ciężar w formie talerza (lub dwa hantle) i wznieś go pionowo do góry na wyprostowanych rękach. Unieś wyprostowane nogi w górę i opuszczaj je do momentu, w którym odcinek lędźwiowy kręgosłupa będzie nadal przyklejony do podłogi (plecy powinny na całej powierzchni przylegać do podłoża). Nie zginaj nóg i nie opuszczaj ich zbyt nisko. 

Użyj różnych akcesoriów 

Dane osobowe będą profilowane w celu polepszenia oferty sklepu poprzez analizowanie sprzedaży Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Za pomocą plików cookies stosowanych w serwisach internetowych HF Media możliwe jest zapoznawanie się z Twoimi preferencjami w tym poprzez analizę tego jak często odwiedzasz serwis internetowy HF Media, czy i jakie produkty najczęściej oglądasz, jakiego rodzaju artykuły czytasz. Analiza zachowań w Internecie pomaga nam lepiej rozumieć zwyczaje i oczekiwania Twoje i Naszych użytkowników oraz dostosować się do potrzeb i zainteresowań. 

W 2009 roku zdobyła tytuł magistra kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobyła w Radiu Łódź, współtworząc audycje młodzieżowe. Od kilku lat pracuje jako copywriter, specjalizując się w tematyce medycznej, kosmetycznej, parentingowej i w dziedzinach pokrewnych. Napisała dotąd setki artykułów o zdrowiu. Prywatnie wychowuje dzieci, pływa i czyta książki, choć to właśnie pisanie było zawsze jej ulubionym zajęciem. 

Przejdź na odpowiednią dietę 

Utrzymuj zbilansowaną dietę i staraj się wprowadzać więcej wapnia do swojej diety. Wapń wzmacnia tkankę łączną, więc pamiętaj, by dbać o dostarczanie swojemu organizmowi odpowiedniej jego dawki. Znajdziesz go na przykład w wodzie mineralnej, jogurtach czy serach. Staraj się też unikać cukru! 

Właściwa dieta to również w miarę równomiernie rozłożone posiłki, jedzone w odstępach 3-4 godzin (w zależności od preferencji). Unikaj sytuacji kiedy zjadasz jeden lub dwa bardzo duże posiłki, po których ciężko się ruszać, pojawiają się problemy żołądkowe itp. 

Aby uniknąć problemów z obwisłą skórą, zadbaj o nią już w czasie odchudzania, a nie dopiero wtedy, gdy zrzucisz zbędne kilogramy. Połącz zbilansowaną dietę z regularną aktywnością fizyczną, dzięki czemu osiągniesz lepsze rezultaty. Zrezygnuj z głodówek i postaraj się chudnąć powoli, najlepiej w tempie 0,5-1 kg tygodniowo. 

You may also like

1 comment

Radek 26 stycznia, 2023 - 5:52 pm

Świetny artykuł, super się go czyta

Reply

Leave a Comment